woensdag 8 mei 2013

Waarom ik voor het tegenovergestelde kies!




Stel je voor dat de economische crisis nog steeds voortduurt, omdat iedereen denkt dat het ergste nog moet komen. ‘Ik zal al mijn dure aankopen maar uitstellen, voorlopig niet teveel uitgeven. De toekomst is nog te onzeker.’

Stel je voor dat je ’s nachts moeilijk kan slapen, omdat je teveel piekert. ‘De ganse nacht spoken allerlei doemgedachten door mijn hoofd. Dit heb ik verkeerd gedaan. Dit had ik anders moeten doen,…’ 



Stel je voor dat jouw baas altijd aan jou vraagt om overuren te kloppen, omdat je altijd ja zegt. ‘Ik kan toch moeilijk neen zeggen. Straks denkt hij nog  dat ik niet wil werken!?’

Stel je voor dat mensen je niet respecteren, omdat je zelf denkt dat je niets waard bent. ‘Het verbaast mij niks dat ik nooit kansen krijg. Ik ben toch niet goed genoeg!’

Stel je voor je je zo moe en opgebrand voelt, omdat je nooit stilzit. ‘Straks gaat iedereen nog denken dat ik een luierik ben, als ze mij ergens met een tijdschrift en drankje zien relaxen!’

Van al de hierboven opgesomde punten, stel je dan nu eens het tegenovergestelde voor,…

Het is belangrijk om ons ervan bewust te zijn dat bijna alles (zowel positief als negatief) tussen onze twee oren begint, bij onze gedachten, bij de manier waarop we naar alles kijken. Gelukkig hebben we hier een vrije keuze L J. En ik kies voor het tegenovergestelde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten